پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204111
مي‌توان کشور را با نفت ۳۰ دلاري اداره کرد؟
تاریخ انتشار : 1394/10/28 09:31:33
نمایش : 999
عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينکه متوسط فروش نفت از ابتداي کار دولت يازدهم تا آذرماه بشکه‌اي 80 دلار بوده است، گفت: ايران با تأخير، پول نفت خود را دريافت مي‌کند لذا اثر ارزي آن بايد سال آينده خود را نشان دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينکه متوسط فروش نفت از ابتداي کار دولت يازدهم تا آذرماه بشکه‌اي 80 دلار بوده است، گفت: ايران با تأخير، پول نفت خود را دريافت مي‌کند لذا اثر ارزي آن بايد سال آينده خود را نشان دهد.

 

سيدمسعود ميرکاظمي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه مدت کوتاهي است که نفت به زير 30 دلار رسيده است يکي از دلايل آن را ناکارآمدي ديپلماسي انرژي وزارت نفت برشمرد و گفت: انشاءالله در وقت مناسب با ادله به جزييات آن خواهم پرداخت ولي سؤال اساسي اين است که آيا در اين دولت نفت بشکه‌اي 30 دلار فروخته شده که از جمله علل اصلي مشکلات اقتصادي مردم مطرح شود .

 

 

ميرکاظمي خاطرنشان کرد: در دولت هاي قبل قيمت نفت بشکه‌اي حدود 80 دلار بود و در اين دولت به طور متوسط تا آخر آذر ماه نيز همين حدود يعني 80 دلار است يعني کشور تا اين زمان با نفت 80 دلاري اداره شده و نيز بايستي توجه کنيم با نرخ تسعير ارز حداقل دو و نيم برابر گذشته تا حد زيادي کاهش صادرات را نيز نسبت به گذشته جبران کرده است.

 

وي گفت: ايران با تأخير، پول نفت خود را دريافت مي‌کند لذا اين اثر ارزي بايد سال آينده خود را نشان دهد .

 

وزير اسبق نفت با يادآوري اينکه در همين دولت، نفت در مدت طولاني با قيمت بشکه‌اي بالاي 100 دلار نيز فروخته شده است، افزود: متقابلاً در دولت هاي پيشين نيز نفت در مقاطعي زير 40 يا 30 دلار نيز رسيده بود.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html